A hátsó fékpofák cseréje: mire kell figyelni?

Egy átlagos jármű is több fontos rendszerrel, berendezéssel rendelkezik. Ezek közé tartozik a fékrendszer is, aminek a megfelelő állapotát érdemes gyakran ellenőrizni. A hátsó fékpofák cseréje is egy olyan művelet, amit olykor el kell végezni, hogy ezzel megelőzzük a komolyabb problémák kialakulását.

A hátsó fékpofák cseréje fontos tud lenni

A fékrendszer folyamatos terhelésnek van kitéve a mindennapos használat során. Nem kell ahhoz száguldozni, hogy a fékeket erőteljesen használjuk. Elég csak egy hirtelen helyzetre gondolni, amikor azonnal a fékpedálokra taposunk. A fékrendszernek mindig készen kell állnia ezekre az eseményekre és mindig maximális teljesítményt kell nyújtania. Ezért is fontos, hogy rendszeresen ellenőrizzük az állapotát. Természetesen ezenkívül több olyan berendezés is található egy autóban, amire oda kell figyelni. Például a vezérléscsere pontos ideje sem mindegy, de ez járművenként változó tud lenni.

A hátsó fékpofák cseréje sokkal hamarabb jön el. Erre számtalan jel utalhat vezetés közben. Ilyen az, ha már kevésbé fog a fék. Ez azt jelenti, hogy ugyanolyan fékhatás eléréséhez sokkal nagyobb erőt kell kifejteni a pedálokra. Ez egyértelműen jelezheti azt, hogy a fékpofák elkezdtek komolyabban kopni, így érdemes elgondolkodni a cserén. Ezenkívül még több jel is utalhat rá, például ha a féktáv egyre jobban növekszik.

A hátsó fékpofák cseréje nem egy egyszerű művelet, de nem is lehetetlen. Az első lépés természetesen a hátsó kerék levétele. Alatta számtalan alkatrészt fogunk találni: fékdob, takarólemez, alsó rugó, felső rugó, fékpofák, kallantyú, fékbeállító csavar és működtető kar. Először a váltót sebességbe kell tenni, a kéziféket kiengedni, majd az első kereket sem árt kitámasztani egy féltéglával mindkét irányból, hogy megakadályozzuk az előre- és hátragurulást.

A cserénél készüljünk fel arra, hogy bizony a fék meglehetősen koszos. Ajánlott a feladatot gumikesztyűben elvégezni. A hátsó fékdobot a felfogató csavar kicsavarása után egyszerűen le tudjuk venni. Ha kicsit szorul, akkor jobbra-balra forgatva és kifelé húzva tudjuk könnyedén leszedni.

 

Alapos ápolásra van szükség

A jármű karbantartása kifejezetten fontos, erről érdemes tippeket, tanácsokat olvasni. Ma már számtalan módszer közül válogathatunk, amelyeket otthon is el tudunk végezni. Idetartozik az is, hogy a hátsó fékpofák cseréje során a fék tisztításáról se feledkezzünk be. Érdemes mindent átfújni féktisztítóval, de akár egy rossz fogkefét is használhatunk a művelethez, hogy minden szennyeződés lekerüljön. A tisztítás után már minden megfelelően látszani fog. Először az alsó rugót vegyük le, majd jöhet a felső. A pöckök eltávolítása után a betétek könnyedén kiszedhetőek.

 

 

 

A hátsó fékpofák cseréje során érdemes minden egyes alkatrészt ellenőrizni, ami a fékrendszer részét képezi. Ha ezeken az elhasználódás jeleit véljük felfedezni, akkor ajánlott őket is kicserélni. Ezzel számtalan későbbi kellemetlenséget előzhetünk meg. Erre is fel kell készülni még a művelet megkezdése előtt, hogy minden alkatrész és szerszám a rendelkezésünkre álljon.

Szakembert is bevonhatunk a műveletbe

Fontos, hogy a hátsó fékpofák cseréje során tisztában legyünk azzal, hogy mit is csinálunk. Érdemes kikérni egy tapasztalt ismerős segítségét, de ha ez nem elérhető, akkor elmehetünk szakértőhöz is. Ha kérdésed van vagy elakadtál, keress minket bizalommal és segíteni fogunk.

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel