Mit jelent az RFT gumijelölés?

Ha új gumiabroncs szettet kell vásárolni, akkor kiemelten oda kell figyelni az egyes termékeken található jelölésekre. Ezek alapján pontosan meg lehet határozni azt, hogy mire lesz képes az adott abroncs. Az RFT gumijelölés is gyakran megtalálható az egyes termékeken, de mégis mit takar ez a három betű?

 

RFT gumijelölés: az igazi defekttűrő kialakítás

A megfelelő autógumi kiválasztása gyakran okoz kihívást, hiszen számos szempontot figyelembe kell venni. Számításba kell venni az autó igényeit, hogy mekkora méretet lehet felszerelni, milyen teljesítményre képes, de bele kell kalkulálni emellett a vezetési stílusunkat is, valamint a körülményeket is, amelyek között közlekedni fogunk a mindennapokban. Sajnos a magyar utak sokszor nem igazán kegyesek a járművekhez, pláne a kerekekhez, ezért az sem árt, ha a defektek elkerülése érdekében is mindent megteszünk. Ajánlott azokat az abroncsokat keresni, amelyeken található RFT gumijelölés. 

 

Ez a rövidítés a Run Flat Tire angol kifejezést takarja, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy leeresztve, akár kilyukadt állapotban is képes tovább futni a jármű. Természetesen defektes állapotban nem használhatjuk még heteken keresztül, de arra pont elég, hogy a legközelebbi szervizig, autószerelőhöz vagy benzinkúthoz biztonságosan eljussunk. Az RFT gumijelölés után általában egy számozás is található, ami azt mutatja meg, hogy defekt esetén mekkora a maximális sebesség, amivel haladhatunk, valamint mekkora távolságot tehetünk meg sérült gumiabronccsal. 

 

A minőségi változatok még a defekt állapotát is jelzik, a guminyomás csökkenése esetén fény- vagy hangjelzéssel figyelmeztetik a sofőrt a sérülésre. A defekttűrő abroncsok nem képesek teljesen megelőzni leeresztést, kilyukadást, de a hagyományos gumiabroncsokkal szemben tovább tudunk haladni még komoly hiba esetén is.

A defektet teljes mértékben nehéz elkerülni, de érdemes mindent megtenni ennek érdekében például azzal, ha rendszeresen ellenőrizzük a gumik állapotát. Ha kopást, elhasználódást látunk rajtuk, akkor ajánlott minél hamarabb beszerezni egy új szettet.

 

Többféle defekttűrő abroncs érhető el

A gumik használatáról érdemes bővebben olvasni, mivel ez az egyik legfontosabb alkatrésze minden egyes járműnek. A defekttűrő abroncsokból általában két fő típust különböztetünk meg. Van az önálló és támaszgyűrűs rendszerrel ellátott változat. Előbbi kemény oldalfallal, valamint speciális felfújórendszerrel rendelkezik. Ha megsérül az abroncs, akkor az oldalfalak segítségével képes megtartani a terhelést és levegő nélkül is lehetővé teszi a jármű mozgását.

 

A támaszgyűrűs rendszerekkel ellátott gumiabroncsok tartalmaznak egy acélgyűrűt a kerék belsejében, amivel még defekt mellett is tovább tudunk haladni. Mindkettő használata nagyon hasonló, általában 100 kilométert lehet velük megtenni sérült állapotban, és maximum 80 km/h-val lehet haladni. Ha problémát tapasztalunk, természetesen jobb nem kockáztatni és kihasználni a maximálisan megtehető távolságot, azonnal vegyük célba a legközelebbi autószerelőt, és minél hamarabb orvosoljuk a problémát.

 

A gyártói jelölések eltérhetnek

Ha defekttűrő abroncsot akarunk vásárolni, akkor figyelni kell arra, hogy az egyes márkák termékpalettáján hogyan találhatjuk meg ezeket a gumiabroncsokat. Az RFT gumijelölés mellett találkozhatunk még EMR, SSR, ROF, ZP, XRP és HRS rövidítéssel is. Ha kérdésed van, keress minket bizalommal, és segítünk választani.

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel