Tűrjük a defektet, vagy vegyünk defekttűrőt?
Mi az a defekttűrő abroncs? Íme néhány alap tudni való.
Defekttűrő autógumit manapság már az újabb autókon gyárilag találunk, de régebbi típusú autókra is vásárolhatóak, mind téli mind nyári kivitelben. Segítségükkel csökkent guminyomással és defekttel sem kell azonnali abroncs cseréhez folyamodni.
Az igazi defekttűrő autógumik (ugyanis léteznek olyan abroncsok -többek között a Pirelli, és a Continental által gyártott SEAL abroncsok- melyek esetén a futófelület belső oldalán található különleges ragacsos anyag akadályozza meg defekt esetén a levegő kiáramlását) általános megnevezése RUN FLAT.
De hogyan is működik? Lényegük, hogy az abroncsban lévő levegőnyomás nélkül is képesek bizonyos távolságot (60-80 km), meghatározott maximális sebességgel (max. 80km/h) megtenni. Ez leginkább a rendkívül kemény, és merev oldalfal felépítés miatt lehetséges.
Ezekkel az abroncsokkal ugyanúgy kaphatunk defektet mint hagyományos társaikkal, de velük szemben az autósnak ilyenkor megvan a lehetősége arra, hogy elguruljon a legközelebbi szervizbe, és megcsináltassa a defektes autógumiját. A defekttűrő gumik nagyobb biztonságot és komfortot nyújtanak.
Gyártói jelölések:
- Bridgestone defekttűrő gumi jelölése: RFT
- Continental defekttűrő gumi jelölése: SSR
- Dunlop defekttűrő gumik jelölése: ROF / EMT
- Goodyear defekttűrő gumik jelölése: ROF / EMT
- Michelin defekttűrő gumi jelölése: ZP
- Pirelli defekttűrő gumi jelölése: Run Flat
- Kumho XRP defekttűrő gumi jelölése: XRP
- Hankook defekttűrő gumi jelölése: HRS