Amit a Michelin gumigyár történetéről tudni érdemes

Ha gumiabroncsokról van szó, akkor több nagyobb gyártóval is találkozhatunk, amelyek már évtizedek óta jelen vannak a piacon. Ezt annak is köszönhetik, hogy magas minőségű termékeket készítenek, valamint gyorsan alkalmazkodnak a vásárlókhoz és a technológiai elvárásokhoz. A Michelin gumigyár is ezek közé tartozik.

 

A Michelin gumigyár történetének kezdete

Ahhoz, hogy eljussunk az olyan modern termékekig, mint amilyen a Michelin Primacy 4 Demo is, több mint 100 évet kell visszautaznunk az időben, hogy a márka megalapítását láthassuk. A céget még 1889-ben alapította két testvér, André és Edouard Michelin. A teljes történethez hozzátartozik az is, hogy a cég 1829-ben indult családi vállalkozásként, akkor még gumiból készült labdákat és más gyermekjátékokat készítettek.

1889-ben nagy beruházásokat indítottak, például kaucsuk ültetvényekbe kezdtek el befektetni, a járművekhez készülő gumi ötlete pedig 1891-ben érkezett, amikor valaki betért hozzájuk, hogy a kerékpárja gumiját akarja megjavíttatni. A javítható gumiabroncs alapjait ekkor rakták le, az első, felfújható változatot pedig egy francia autóversenyen, 1895-ben mutatták be. Természetesen a híres kabalafiguráról sem szabad megfeledkezni, hisz ez az, ami a legtöbbeknek eszébe jut, ha valaki azt mondja, Michelin. 1898-ban jelent meg elsőként reklámként.

Az első világháborúban hadi repülőgépeket gyártottak, a háború végeztével pedig visszatértek a gumiabroncsokhoz és azok fejlesztéséhez. 1923-ban elkészült az első úgynevezett relatív abroncslégnyomáson (2,5 bar) működő gumi, amit akár 15 ezer kilométeren keresztül is lehetett használni. 

 

Úton a globális elterjedésért

Olyan gyorsan fejlődött a gyár, hogy a kezdeti 53 munkavállalóról 1927-re elérték a 10 ezer főt. 1934-ben megjelent a Michelin Pilot termék, ami nagy sebesség mellett biztosít kellő mértékű tapadást és teljesítményt. 1965-ben pedig kiadták első aszimmetrikus mintázatú gumiabroncsukat, amit elsősorban a gyorsabb autókhoz fejlesztettek ki. 

Ahhoz, hogy az átlagemberek is minél jobban megismerjék a márkát, nem volt elég, hogy csak személyautó gumikat készítettek. Ezért is fordultak autó-, motorkerékpár- és kerékpár versenyek irányába. Számtalan versenyt nyertek meg, a csúcspontot pedig az jelentette, amikor 1977-től ‘84-ig, majd 2001-től 2006-ig a Forma-1-ben is képviseltették magukat. Az ebben az időszakokban megrendezett 215 versenyből 102-t Michelin gumis versenyautó nyert meg, ami igazán jó reklámot biztosított számukra. A mai napig évente felmerül annak a lehetősége, hogy esetleg visszatérnek a száguldó cirkuszba.

 

A jövőt is mindig szem előtt tartják

Már 1994-ben elkezdtek kísérletezni az energiatakarékos gumiabroncsokkal, ezek a Michelin Energy nevet viselik. Ezek a gumik sokkal tartósabbak, nagymértékben hozzájárulnak a fogyasztás csökkentéséhez, és stabilabb vezethetőséget is biztosítanak.

Fontos az, hogy olyan gumit válasszunk, ami hosszú távra nyújt megoldást, függetlenül attól, hogy nyári, téli vagy négy évszakos szettről van szó. A legjobb az, ha elsősorban nem az árcédulát nézzük az abroncsok beszerzése során, hanem a minőséget, valamint azt, hogy melyik változat felel meg a legjobban az autónk és a saját vezetési stílusunk számára. Természetesen tudjuk, hogy a választás egyik esetben sem könnyű. Ha kérdésed van vagy nem tudod, melyiket válaszd, keress minket bizalommal, és mi segítünk eligazodni.

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel