Pirelli Powergy – Az okos választás

A Pirelli előhúzta a fiókból a korábban odasuvasztott Powergyt, és egy prémium teljesítményű, mégis gazdaságosnak mondható árfekvésű abroncsot sikerült az asztalra tenniük.

A Powergy elnevezés a régi Porschék kedvelőinek lehet ismerős. A ’70-’90 évek között készült 911, 928 és 944 modelleken előszeretettel használták a P6000 Powergy abroncsokat, melyek 185/70 R15, 195/65 R15  és 215/60 R15 méretben a mai napig kaphatóak, eredeti, gyártó által kiadott N3 tanusítvánnyal, mely a specifikus Porsche homologizációt jelöli.

Az új mintázat elnevezése pedig nem véletlen, az avatatlan szemek is könnyedén észreveszik a hasonlóságot, a Powergy a régi P6000 megújított változata. Igaz, itt már nincs specifikáció, az abroncsok megfizethető áron kerülnek piacra, és nem csupán a sportautók kiváltsága lehet, akár egy 2006-os Citroenre is gond nélkül felszerelhetőek.

Megbízható társ, a kezdetektől fogva

A Pirelli palettáján elsősorban a Cinturato, a Scorpion Verde és a PZero Nero GT nyári mintázatok mellé érkezik, melyekről elmondható, hogy elsősorban a mindennapok kihívásaival küzdenek, szemben például a PZero (PZero, PZero PZ4, PZero Sport, PZero Corsa, PZero Rosso) különböző verzióival, melyek a teljesítményt, sportosságot, dinamikát helyezik előtérbe.

Persze ez egyáltalán nem jelenti, hogy a Pirelli Powergy ne lenne tökéletes a nagyobb teljesítményű autót dinamikusan hajtó sofőrök számára, de az tény, hogy ennek az abroncsnak a fejlesztésekor nem ez volt az elsődleges szempont. Sokkal inkább a csökkentett zajszint (3%-kal csökkent a PZero Nero GT-hez képest), a nedves tapadási képesség (10%-os javulás), valamint a hatalmas fejlődésen átesett gördülési ellenállás (20%-os javulás), mely nem utolsósorban a fogyasztási mutatót is komoly mértékben befolyásolja.

A kiváló nedves tapadást az újraszabott mintázat eredményezi: a szélesebb központi árkok, az összehangolt lamellák és az új, teljesítményfokozó polimerekből álló gumikeverék is az aquaplaning veszélyét csökkenti, mégpedig a futásteljesítmény megőrzése mellett. A jellegzetes uszony alakú lamellák a P6000-ről kerültek át, ezekről könnyedén felismerhető az abroncs. Ezek, illetve a sűrű központi mintaárkok fokozzák az abroncs merevségét, illetve biztosítják azt, hogy az abroncs folyamatosan kontaktusban legyen az útfelszínnel, biztosítva ezzel az igen alacsony zajszintet és a jobb kezelhetőséget.

A Pirelli Powergy nyári gumi elsősorban a nagyobb teljesítményű személyautókhoz, SUV-khez, crossoverekhez ajánlott, ezt persze a méretpaletta eléggé be is határolja. A Powergy jelenleg 15 méretben rendelhető, de ez a szám folyamatosan növekszik, az azonban fontos, hogy kizárólag 17-20″ méretben elérhetőek. Olyan autókhoz lehet tökéletes választás, mint a Volkswagen Passat, Alfa Romeo Giulietta, Ford Mondeo, Mercedes C-osztály, Audi Q5, Volvo XC60 vagy éppen a Mazda CX-3.

A Pirelli Powergy természetesen elérhető és megvásárolható bármelyik telephelyünkön vagy a webáruházunkban!

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel