Mester a vízen – Uniroyal Rainsport 5

A hangzatos cím túlzónak tűnhet, pedig az Uniroyal Rainsport 5 igenis méltó kihívója az aquaplaningnek! Lássuk a miérteket.

Itt a tavasz, dagadnak… a pocsolyák! Elsőre nem tűnnek veszélyesnek, de egy komolyabb esőzés már okozhat meglepetéseket, még a tapasztaltabb sofőröknek is. Az aquaplaning, vagyis a vízen felúszás ugyanis nem gyerekjáték, valószínűleg senki sem díjazza, ha 130-as tempónál kirántják alóla az aszfaltot. Persze, mindez nem törvényszerű, a megfelelő körültekintés és a helyes sebesség megválasztása mellett a gumiválasztásnál is figyelhetünk arra, hogy olyat válasszunk, aminek kiváló a vízelvezetése és a nedves tapadási mutatója.

Igen, az Uniroyal Rainsport 5 esetében beszélhetünk erről, ez a nyári gumi ugyanis a piac egyik legjobb vizes menője. A gumikeverék, a mintázat, de még az extra adalékok, a kis letörések és bordaközi kapcsolódások is azt szolgálják, hogy az egyes vízcseppek minél hamarabb elhagyhassák a mintaárkokat. A tapasztalataink szerint ezt tökéletes hozza is a Continental-márkacsoporthoz tartozó márka zászlóshajója: az Uniroyal Rainsport 5 kedvelt mintázat a flottapartnereink napi használatú autóin, ahogy a Gumiflex céges autóin is, akár heti ezer kilométereket gurulva.

Hogy jön ide a cápa bőre?

A felúszás elleni védelem élharcosa a Shark Skin Technology, azaz Cápabőr Technológia, mely az Uniroyal sajátja. Már az Uniroyal Rainsport 3 esetén is használták, és mivel nem volt okuk változtatni rajta, különösebb módosítás nélkül hozták át az új generációhoz. Ezzel a technológiával az abroncs úgy haladhat a vizes úton, hogy nem veszíti el a kapcsolatát az útfelülettel. Ahogy a víz nagy sebességgel áthalad a széles vízelvezetőcsatornákon, a cápabőr felületéhez hasonló anyagon hatékonyan és gyorsan áramlik, kiküszöbölve a többi mintázatnál tapasztalható turbulenciát. Az abroncs így megtartja tapadását az útfelülettel és csökken a vízre felúszás veszélye.

A korábban is kiemelkedő Rainsport 3-hoz képest három mutatóban fejlődött igazán az új mintázat: futásteljesítmény, kezelhetőség és zaj. Míg utóbbiban már csak elenyésző lehetőségeik vannak a fejlesztőknek (a mintázati árkok miatt fizikailag sem lehetne egy bizonyos szint alá csökkenteni a zajt), addig a futásteljesítményt például igen határozott mértékben sikerült feljavítani. Ez nem jelenti, hogy az elődje ne teljesített volna rosszul, de a +15%-os növekedés remek mutatónak számít a piacon. Mindezt a legújabb fejlesztésű alapanyagoknak és az attraktív mintázaton kialakított és egymással összekapcsolt merev vállblokkoknak köszönheti. A jó kopásképhez a futófelületen mérhető egyenletes nyomáseloszlás is hozzájárul.

HOGYAN SZERELJEM FEL?

Az egyedi mintázata miatt az Uniroyal Rainsport gumiknál gyakran felmerül a kérdés: hogyan szereljük fel? Van belőlük balos, jobbos? Ha szemből nézzük, mindenképp furcsán fog kinézni, ez pedig kétségeket okozhat sokakban. Vajon jó ez így, vagy fordítva szerelte fel a szerelő? Egy fontos dologra kell figyelni: az OUTSIDE felirat legyen kívül, ezt kell látnunk a számunkra látható oldalon. Nincs balos és/vagy jobbos abroncs, nem szabad elcsábulni a szépérzékünk keltette felhívásoknak, a Rainsportok felszerelve felemásan mutatnak. Mindezek mögött több éves tesztelési folyamat, kutatásokra költött eurómilliók és százezer kilométerek állnak, így bátran folytathatjuk utunkat az új abroncsainkkal.

Az Uniroyal Rainsport 5 jellemzően 16 collos vagy ennél nagyobb kerekekre vásárolható meg, a Continental elsősorban a sportos vezető számára kompakt, közép- és felsőkategóriás SUV-okra és személygépkocsikra ajánlja.

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel